Неділя
29.06.2025
14:42
Block title
Стихи в mp3
Категорії розділу
Мої статті [7]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 3
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт викладача Світової літератури Кузь Тамари Григорівни

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Формування особистості викладача в сучасних умовах

Кузь Т. Г.

Електронний збірник  Державного ВНЗ «Національного гірничого університету»,

м. Дніпропетровськ, Україна

 

Формування особистості викладача  в сучасних умовах

 

Усе починається з освіти, а в ній все – з викладача. Він повинен прагнути втілити в собі якості ідеального педагога, постійно працювати над самовдосконаленням, спрямовувати навчально-виховну діяльність в русло інтелектуального посилення нації, формувати нову генерацію свідомих громадян України. Своїм ставленням до змісту навчального матеріалу, методикою викладання, вимогливістю, стилем спілкування зі студентами викладач закладає основи професіоналізму майбутніх фахівців.

Життя змінюється стрімко. Змінюється побут людей, підростаюче покоління, ставлення до науки, змінюються міжособистісні стосунки, змінилися й самі підходи до виховання. Головна роль у цьому відводиться викладачу. Але той, кому дається таке право, сам повинен  відповідати  морально-етичним нормам. Кодекс честі викладача повинен розкрити ці моральні якості. Жодна професія не вимагає такої самовідданості,  як професія педагога. Навчати й учитися самому.

Що являє собою кодекс?

Кодекс (лат. codex книга) – сукупність законів у якій-небудь галузі права.

Кодекс честі сукупність правил поведінки, звичок, переконань і таке інше.

Честь – поняття моральної свідомості й категорія етики, що включає в себе моменти усвідомлення індивідом свого суспільного значення й визнання цього значення з боку суспільства.

Являючись формою прояву відношення індивіда до самого себе, а також відношення  суспільства до індивіда, честь, як і гідність, відповідним чином регулює поведінку людини і  ставлення до неї з боку оточуючих.

Частина 1. Загальні положення

1. Виконання кодексу розповсюджується на викладачів вищої школи та адміністрацію ВНЗ.

2. Виконання кодексу можна домогтися:

  • шляхом розповсюдження перерахованих норм моралі серед викладачів та студентів, майбутніх викладачів;
  • шляхом самоосвіти, самодисципліни, значимої мотивації.

Частина 2. Вимоги до викладачів та студентів, майбутніх викладачів

  • викладачем може бути людина, яка не скоїла негідних високої моралі вчинків;
  • на вільні посади приймаються кандидати, які пройшли конкурсний відбір у відповідному навчальному закладі;
  • дотримуйтеся педагогічного такту, це показник культури викладача;
  • проявляйте навчальну вимогливість і піклувальне ставлення до студентів, з повагою ставтеся до їхнього особистісного достоїнства;
  • сприймайте студента таким, яким він є, у постійному розвитку;
  • долайте проблеми етичними засобами;
  • не порівнюйте студентів один з одним, порівнюйте тільки результати їхньої праці;
  • визнавайте їхнє право на помилку і не засуджуйте за неї;
  • не принижуйте себе і гідності студента;
  • надавайте свободу вибору  студентам через самовизначеність у прийнятті рішення;
  • умійте зберігати таємниці, які довірили вам студенти;
  • будьте терплячими, готовими прийти на допомогу студенту, який чекає її від вас, ставтеся до нього як до свого колеги;
  • дотримуйтеся здорового способу життя, моральної чистоти та безкорисливості;
  • дотримуйтеся культури дискусій;
  • ніколи не гарячкуйте, поважайте думку студента навіть тоді, коли вона не співпадає з вашою;
  • керуйтеся золотим правилом: «Чого  в сторонніх не любиш, того сам не роби!»;
  • виховуйте  своїх студентів  гідними громадянами та патріотами України;
  • учіться бачити в собі недоліки і прощати їх іншим;
  • діліться своєю  педагогічною  майстерністю,  бо "не збідніє рука, що дає";
  • умійте  радіти успіхам своїх коллег;
  • прагніть до професійної майстерності;
  • учіть щастю краси, щастю знання, щастю любові, щастю злиття з Вищим.

Частина 3. Права та обов’язки викладача

Права та обов’язки передбачені нормами моралі.

1. Права викладача

  • право на свободу совісті та інформації;
  • право на свободу висловювання власних поглядів у рамках моралі;
  • право на захист професійної честі та достоїнства;
  • право на підвищення кваліфікації.

2. Обовязки викладача (основні моральні якості):

  • бути чесним і порядним;
  • уникати всього того, що підриває авторитет;
  • бачити в кожному студенті особистість;
  • уміти включати громадські інтереси у свої власні;
  • бути гуманістом та патріотом;
  • проявляти інтерес до інших людей, бути готовим допомогти їм;
  • виховувати в собі доброту, сердечність, вдячність вимогливість;
  • мати почуття власної гідності;
  • з повагою ставитися до студентів, батьків, колег;
  • удосконалювати свою педагогічну майстерність.

Частина 4. Мотиви реалізації кодексу

  • бажання принести користь суспільству;
  • прагнення виростити із студента справжнього спеціаліста;
  • звичка працювати добросовісно;
  • інтерес до творчості та новизни, бажання викликати інтерес до свого предмета;
  • потреба в доброзичливій увазі до власних успіхів з боку адміністрації та колег;
  • бажання бути в числі кращих педагогів:
  • матеріальний інтерес.

Частина 5. Заключне положення

З метою реалізації цього кодексу варто створити викладацьку раду, яка буде виконувати такі функції:

  • тактовно вказувати на порушення; попереджати; ставити на вид.

У народі кажуть, що письменник живе в своїх книжках, скульптор – у створених ним скульптурах, а вчитель – у думках і справах своїх учнів, саме тому ми повинні працювати так, щоб студенти з почуттям вдячності згадували, адже від нашої самовідданої праці, невичерпної енергії, громадської активності залежить майбутнє нашого народу, а копітка робота над собою дасть викладачеві змогу виробити власний індивідуальний стиль педагогічної діяльності як ознаку творчого рівня педагогічної майстерності.

Категорія: Мої статті | Додав: Textil (26.04.2015)
Переглядів: 626 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar