Неділя
29.06.2025
15:49
Block title
Стихи в mp3
Категорії розділу
Мої статті [7]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 3
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт викладача Світової літератури Кузь Тамари Григорівни

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ-ВАЖЛИВИЙ РЕГУЛЯТОР ПОВЕДІНКИ

Всеукраїнська Науково практична конференція

«Актуальні проблеми правового виховання учнівської та студентської молоді в умовах становлення громадянського суспільства»

ПРАВОВЕ ВИХОВАННЯ-ВАЖЛИВИЙ РЕГУЛЯТОР ПОВЕДІНКИ

Кузь Тамара Григорівна

Державний навчальний заклад «Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти туристичного сервісу»

Формування в Україні громадянського суспільства, розбудова суверенної,

незалежної, демократичної та правової держави сьогодні вимагає змін і нових підходів до виховання молоді професійно-технічних закладів. Забезпечення поваги до законів, правове виховання молоді – один з найважливіших напрямків діяльності та головна мета нашої держави, яка зацікавлена у забезпеченні правопорядку.

Правове виховання-це цілеспрямований постійний вплив на людину з метою формування у неї правової культури й активної правомірної поведінки. Без цілеспрямованого правового виховання молоді проблем, які виникають, не розв’язати. Для успішної реалізації мети необхідна система в роботі, тоді додержання закону стане вигіднішим, ніж його порушення (див. рисунок 1).

Организационная диаграмма

Рисунок 1

Суб'єктами тут є державні органи, організації, спеціально уповноважені державою особи, що здійснюють правовиховну діяльність; об'єктами – учнівська молодь; заходи являють собою сукупність правовиховних заходів з використання певних форм і методів.

У державному навчальному закладі «Дніпропетровський центр професійно-технічної освіти туристичного сервісу» розроблена така система правової роботи з учнями та громадськістю. У даному напрямку педагогічний колектив ставить такі завдання:

  •  залучення до правової освіти учнів, батьків, викладачів, майстрів виробничого навчання та громадськість;
  • озброєння учнів знаннями законів, підвищення їх юридичної обізнаності, систематичне інформування їх про актуальні питання права;
  •  розуміння учнями єдності прав і обов’язків і їх виконання в реальному житті;
  •  підготовка учнівської молоді до реального життя, уміння користуватися правовими знаннями, набутими під час навчання;
  • пропаганда основних принципів Загальної декларації прав людини, Декларації і Конвенції прав дитини, дотримання положень Конституції і законів України;
  • формування правової свідомості як сукупності правових уявлень, поглядів, переконань і почуттів, що визначають ставлення особистості до вимог законів, регулюють її поведінку в конкретній правовій ситуації.
  • формування нетерпимого ставлення до правопорушень і злочинності, прагнення взяти посильну участь у боротьбі з негативними явищами, уміння протистояти злочинам і правопорушенням у суспільстві, розуміння необхідності дотримання вимог законів;
  • подолання у правовій свідомості хибних уявлень, що сформувалися під впливом негативних явищ, життя.

Необхідність правового виховання молоді зумовлюється рядом чинників:

1. Неповнолітні і молоді члени суспільства перебувають на стадії переходу до соціальної зрілості, до самостійного життя, до здійснення соціальних функцій у повному об’ємі.

2. У їх поведінці з’являються вікові особливості інтелекту, волі, емоцій тощо. Саме ці особливості зумовлюють недостатнє вміння визначати істинне значення того чи іншого факту, дати правильну оцінку прикладу, який спостерігається, протистояти негативному прикладу мікросередовища, і зумовлюють необхідність правового виховання молодого покоління у дусі поваги до Закону. Важлива роль у цьому відводиться педагогам, батькам та правознавцям.

Цілком закономірно, що на першому місці у правовиховній роботі стоїть діагностування. Його в закладі проводить психолог Шульц А.М. Виявлення дітей, у яких є труднощі в навчанні, схильних до девіантної поведінки, визначення учнів «групи ризику», стану, у якому вони перебувають, індивідуальні обстеження шляхом анкетування та бесіди-її першочергове завдання. З метою профілактики психічних станів, конфліктності, підтримки у стресових ситуаціях, поліпшення працездатності, корекції міжособистісних стосунків вона проводить заняття, надає рекомендації викладачам та класним керівникам щодо спілкування, вимог до виконання навчальних програм, залучення до участі в поза навчальний час, а також створення для таких учнів «ситуації успіху». Робота психолога Шульц А.М. передбачає і проведення спільних заходів з викладачами інформатики, економіки, української мови та літератури, класними керівниками уроків та виховних годин з метою профілактики тривожності, невпевненості в собі, проблем у спілкуванні з однолітками.

Оскільки сучасний професійно-технічний навчальний заклад повинен стати закладом збереження і зміцнення фізичного, психічного, морального, духовного здоров’я молоді, допомоги їй у ситуації життєвої кризи, зберегти особистість у драматичних обставинах життя, захистити від стресогенних чинників, щоб забезпечити повноцінний розвиток молоді й з метою розв’язання поставлених завдань у нашому навчальному закладі протягом останніх п’яти років становлення правовиховної культури відбувається через правозахисні органи держави, раду профілактики поведінки, клуби та школи, які працюють у позаурочний час, районний відділ РАЦС та центр зайнятості (див. рисунок 2).

Организационная диаграмма

Рисунок 2

Тут протягом уже чотирьох років працює клуб «Правовий меридіан», який включає випуск бюлетенів, пам'яток; проведення лекцій «Твоє життя-твій вибір», «Як не стати жертвою злочину», «Аварія на ЧАЕС. Правовий захист населення, яке постраждало під час катастрофи», «Укладання трудового договору. Як не стати жертвою афер»; зустріч зі спеціалістами  районного ЦЗ «Питання працевлаштування після закінчення навчального закладу»; конкурс учнівських творчих робіт «Самовиховання як важлива форма правового виховання учнівської молоді центру»; проведення учнівських дебатів «Україна-європейська держава»; анкетування «Який я».

З метою виховання поваги до законів, зацікавленості у забезпеченні правопорядку, що є головною метою будь-якого суспільства, важливим напрямком діяльності нашого закладу є організація зустрічей з працівниками правоохоронних органів та юристами. У цьому напрямку працює юридичне кафе. Тут у невимушеній формі розглядаються теми: «Право, молодь та міліція», «Чи добре ми знаємо Закон?», «Злочин і кара».

Так як до професійно-технічних навчальних закладів приходять старшокласники, соціальний портрет яких у основному складає:

  •  високий рівень домагань у сфері освіти, соціально-професійної діяльності й споживання, які найчастіше не підкріплені професійними спрямуваннями, попередньою підготовкою до інтелектуальної та трудової діяльності;
  •  непрестижність фізичної праці, неготовність до праці взагалі;
  •  велика розвиненість структури дозвілля та висока ступінь залучення до молодіжної субкультури;
  •  незадоволеність собою, занижене соціальне самопочуття.

варто звернути увагу на те, що загрозливим явищем стає жіночий алкоголізм. А, оскільки щороку збільшується контингент жіноцтва, залежного від спиртних напоїв, відповідно, зростає кількість розумово чи фізично відсталих дітей. Аби уберегти учнів, майбутніх матерів, відповідальних за здорове покоління, ми організували роботу школи «Молода жінка». Ведуть її викладач предмету «Санітарія і гігієна виробництва» Зеленіна Л.М. та фельдшер Терещенко І.О. навчального закладу. Тематика різнопланова, частина занять спрямована на організацію профілактичних заходів з цієї проблеми. Інтерес у молоді викликають тренінги «Я сама досконалість», «Гармонія», «Думаємо й мислимо позитивно», усні журнали « Пити  чи не пити», «До яких наслідків приведе вживання алкоголю». На кожному занятті керівники демонструють короткометражні фільми, презентації, за потребою запрошують спеціалістів з лікарні.

Куріння, вживання наркотиків наркогенними речовинами присипляють розум: він не здатний вчасно розрізнити небезпеку, що непомітно підкрадається, межу якої переступивши, людина стає курцем чи наркоманом, проте продовжує вважати себе «цілком здоровою». Якою б не була хвороба, вона несе небезпеку. До того ж, куріння та наркоманія роками завдають страждань рідним і близьким тих, хто потрапив у тенета згубних звичок. Не усвідомлюють курці й наркомани тієї небезпеки, на яку вони наражають життя своїх нащадків, передаючи їм у спадок недоумкуватість та інші вади. Боротьбу з цим соціальним лихом ми ведемо систематично й послідовно. З кримінальною службою у справах дітей проводимо спільні рейди, засідання ради профілактики поведінки, випускаємо газету «Блискавка», організовуємо перегляд кінофільмів про це свідчать наступні результати. Результати цілеспрямованої роботи очевидні (див. рисунок 3).

Навчальний рік

2012-2013 н. р.

2013-2014 н. р.

2014-2015 н. р.

Адміністративні порушення

0

2

0

Рисунок 3

Учні професійно-технічних закладів повинні мати уявлення про органи державного управління та норми адміністративного права, які охоплюють низку правил: санітарних, протипожежних, дорожнього руху, користування транспортом, поведінки в громадських місцях, військового обліку та багато інших, що регулюють діяльність різних установ, їх працівників, а також поведінку громадян. Зустрічі з прокурором району Єрохіною А.О. в закладі вже давно стали систематичними й обов’язковими так само як і зустрічі з начальником кримінальної міліції у справах дітей Самойленко Ю.І.

Взаємовідносини між людьми, громадянами й організаціями регулюються нормами цивільного права, що покладає певні обов'язки і надає права громадянам і організаціям. Учнівська молодь, як і всі дорослі, вважаються правоздатними, можуть мати майно, яке їм дісталося у спадок, але не кожна правоздатна особа може самостійно здійснювати свої права. Оскільки, здатність діяти розумно, правильно розпоряджатися своїм майном, брати на себе певні обов'язки, людина набуває у відповідному віці, до роботи з правового виховання залучено й юриста Центру Зуєву Н.В. Разом з директором Войтович Н.В. вона проводить засідання круглого столу і веде роз’яснювальну правозахисну роботу щодо учнів пільгової категорії. Окремо в неї можна проконсультуватися з проблемного питання.

Норми права й моралі регулюють сімейні стосунки людей. У систему роботи з правового виховання долучено роботу щодо знайомства учнівської молоді із сімейними правовідносинами, правами й обов'язками батьків стосовно одне одного, щодо виховання дітей та ін. З цією метою до навчального Центру часто запрошується начальник районного відділу реєстрації актів цивільного стану Сідєльцева Л.В.

Особливим у роботі закладу є щорічне проведення тижня права, який включає проведення єдиного уроку «Права дитини», перегляд фільмів «Права людини», «Природа та генезис прав людини», випуск «Правового вісника», олімпіаду з права, брейн-ринг правознавців , посиденьки у правовому кафе з адвокатом Дон В.Й., зустріч з депутатом міської ради Рєзнік О.М. «Виборча система. Права та обов’язки виборця».

Отже, правове виховання є важливим регулятором поведінки, важливим каналом засвоєння колективного досвіду суспільства. Учнівська молодь, наділена достатньою правовою культурою, може у певній ситуації намітити й реалізувати правильну лінію поведінки, незважаючи на недостатній життєвий досвід. Вимога знати, поважати й виконувати закони належить до числа першочергових завдань у вихованні молоді для того, щоб перетворити повагу до права, закону в особисте переконання кожного молодого члена суспільства.

Категорія: Мої статті | Додав: Textil (27.04.2015)
Переглядів: 593 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar